سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
پخش زنده حرم ها
پخش زنده حرم
لینک دوستان
ویرایش

پیوندهای روزانه
آمار وبلاگ

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 10
کل بازدید : 418715
تعداد کل یاد داشت ها : 152
آخرین بازدید : 103/1/31    ساعت : 4:7 ص
درباره
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
امکانات دیگر
ابر برچسب ها

بسم الله الرحمن الرحیم

 

جانباز دفاع مقدس «حمید ولی‌پور گودرزی» که در دوران دفاع مقدس در اثر اصابت ترکش به ناحیه سرش قدرت تکلمش را از دست داده بود و دچار عارضه شیمیایی نیز شده بود، روز گذشته زمین را به اهلش واگذاشت و پر پرواز گشود تا در جمع یاران شهیدش که سال‌ها انتظار دیدارشان را می‌کشید، از همه دردها و غصه‌ها و غربت‌ها رهایی یابد.

حمید امروز بر شانه خانواده‌ و دوستداران مکتب ایثار و شهادت تشییع خواهد شد و در قطعه 26 به خاک سپرده می‌شود تا مزارش میعادگاه عاشقانی باشد که شب جمعه‌ها برای دیدار زنده‌ترین‌های این زمین به گلزار شهدا می‌روند.



حمید امروز در برابر نگاه مضطر زهرا، همسر ایثارگر و صبورش سوار بر بال ملائک مسافر دیار عاشقان خواهد شد.

خوشا به حال حمید 

از زخمهای روی بدنت خجالت میکشم شهید عزیز





      

 

بسم الله الرحمن الرحیم


رویای صادقه دختر گیلانغربی 2 شهید را به خانه برگرداند مجید حلاج رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران

 شهرستان تبریزدر گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز گفت: تشییع پیکر مطهر شهیدان علی عبداللهی

 و محمدحسین بهجت‌نژاد که در عملیات مطلع الفجر و والفجر چهار به شهادت رسیده‌اند بعد از اقامه نماز  

جمعه تبریز ا ز مقابل مصلای امام خمینی (ره) تا میدان ساعت تشییع شدند. 

وی درباره حکمت رجعت پیکرهای پک و مطهر این دو شهید تصریح کرد:  این شهیدان در روستای کوران

گیلانغرب شهر سر پل‌ذهاب در جریان جنگ تحمیلی پیکرشان مدفون شده بود. حلاج ادامه داد: بعد از گذشت 30

 سال از اینواقعهدر یکی از شب‌های ماه جاری یکی از شهدا در رویای یکی از دختران پاک و معصوم روستا

که 17 سال داردظاهر شده و بیان می‌کند در فلان محل مدفون شده و ازاهالی تبریز هستم و به دلیل غربت تقاضای

انتقال به محل زادگاهم را دارم.وی افزود: این دختر بلافاصله خانواده و معتمدان محلی را در جریان امر گذاشته

ولی با بی‌توجهیو بی‌مهری روبه‌رو می‌شود.حلاج گفت: این دختر در ادامه تصمیم به تفحص گرفته

و باکمک دو تن از دوستان اقدام به کاوش کرده و شاهد قطعه‌ای ازآثار شهدا می‌شوندو بلافاصله جریان را

به اهالی اطلاع می‌دهند که بعد از آن با هماهنگی سپاه عاشورا اقدامات اولیه برای شناسایی شهدا صورت

می‌گیرد. رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگرانشهرستان تبریز ادامه داد:این شهیدان پس از شناسایی

از طریق پلاک و کارت شناسایی( کارت عضویت، گواهینامه و تصاویر فرزندان شهدا) به تبریز انتقال می‌یابند.





      

  بسم الله الرحمن الرحیم

4 شهریور 1358

شهادت حاج مهدی عراقی و فرزندش حسام توسط گروه فرقان

 
محمد مهدی حاج ابراهیم عراقی در سال 1309 در تهران به دنیا آمد. وی از مسلمانان مبارز و متعهدی بود که در شهریور 1320 در کنار فداییان اسلام قرار گرفت و در همان سال‏ها به زندان افتاد و دو بار تبعید شد. وی همچنین در جریان نهضت ملی شدن نفت به رهبری آیت‏اللَّه کاشانی نیز حضوری فعال داشت. او در سال 1344 به اتفاق فداییان اسلام در طرح اعدام انقلابی حسنعلی منصور نخست وزیر پهلوی، شرکت جست و محکوم به حبس ابد گردید.

 

عراقی، در ماه‏های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، پس از 13 سال از زندان آزاد شد و در خط انقلاب قرار گرفت. وی سپس راهی فرانسه گردید و پس از دیدار با امام، به همراه پرواز آن حضرت، به تهران آمد. از آن پس به ریاست زندان قصر منصوب شد. سرانجام او که همچون سربازی فداکار در خدمت امام بود از کینه منافقان در امان نماند و در 49 سالگی به همراه فرزندش حسام توسط گروهک فرقان به شهادت رسید و در جوار حضرت معصومه مدفون شد. امام خمینی(ره) در پیام شهادت ایشان فرمودند: "عراقی باید شهید می‏شد، مرگ در رختخواب برای او کوچک بود".





      

     بسم الله الرحمن الرحیم
مبارز نامدارو از چهره های شاخص مبارزه با حکومت ستمشاهی


به علت تقارن ولادتش با ایام شهادت امیر مؤمنان علی علیه السلام این مولود را «علی »نامیدند. فرزندی که در هیجدهم ماه رمضان سال 1316 هجری شمسی، به دنیا آمد نام خانوادة «اندرزگو »را نه تنها در تاریخ ایران، بلکه در تاریخ جهان جاودانه ساخت. پسری که در بازی سرنوشت ‌سال ها از این نام استفاده نکرد و در غربت و تنهائی به سر برد و حتی در داخل خانه نیز در استفاده از نام «سید علی»، محذور و معذور بود. پدرش سید اسدالله، در ابتدا شغل بنائی داشت و سپس به خرده فروشی ابزار در میدان شوش تهران روی آورد و به علت ورشکستگی،‌از وضع زندگی خوبی برخوردار نبود. او مردی بود محب اهل بیت عصمت و طهارت و خانوادة او نیز بر این طریق استوار بود. سید اسدالله دارای 7 فرزند، چهار پسر و سه دختر بود که سید علی آخرینشان بود. او همانند تمامی همسالان پس از رسیدن به سن هفت سالگی، برای فراگیری علم و دانش، قدم به مدرسه گذاشت و در دبستان فرخی که در نزدیکی محله‌شان بود، ثبت نام کرد. پس از طی دوران ابتدائی، به علت فقر خانوادگی و برای کمک به معیشت خانواده، ترک تحصیل کرد و وارد بازار کار شد.

 

 سید علی که خود را برای مبارزه‌ای همه جانبه به وسعت ایران و انجام رسالتی بزرگ آماده می کرد و تحصیلات کلاسیک با شرایط آن روز را برای این منظور کافی نیافته بود، برای فراگیری دروس حوزوی به مسجد محل شتافت و در نزد اساتیدی چون حجج اسلام آقایان بروجردی و میرزا علی اصغر هرندی به یادگیری علوم اسلامی پرداخت . در طی این مدت، جامع المقدمات، تحف العقول، نهج البلاغه، فقه و اصول و … را فرا گرفت. پس از آن بنابر شرایطی که بعد از اعدام انقلابی حسنعلی منصور برای او فراهم شد، ابتدا مدتی به قم رفت و پس از مدت زمانی، راهی نجف اشرف شد . پس از بازگشت از عراق، مجدداً در حوزه علمیه قم، مشغول به تحصیل گردید. در این مدت از محضر آیات الله مشکینی و مکارم شیرازی از درس تفسیر و اخلاق بهره‌ها برد و از محضر آقای دوزدوزانی، قوانین و لمعه را فرا گرفت. سید علی اندرزگو که با نام شیخ عباس تهران در حوزه علمیه قم رحل اقامت افکنده بود، به علت فعالیت‌هائی که داشت مورد شناسائی قرار گرفت و از لباس روحانیت خارج شد.ا و به چیذر آمد و در مدرسه ای که توسط حجت ‌الاسلام سید علی اصغر هاشمی تأسیس شده بود،‌پناه گرفت و در آنجا به دروس حوزوی، ادامه داد. ولی دست تقدیر، پس از چند صباحی، مجدداً او را آوارة دیار غربت کرد، تا پس از رفت و آمدهای طاقت فرسا به افغانستان و … در کنار حریم رضوی سکنی گزید.

شهید اندرزگو در مشهد نیزادامه مطلب...



      

بسم الله الرحمن الرحیم

بمناسبت شهادت سید الاسرای ایران
خلبانی که 10 سال از اسارت 18 ساله را در انفرادی گذراند


آزاده خلبان لشگری که 18سال از عمر خود را زندان های رزیم بعث عراق گذرانده بود شب گذشته یک شنبه 18 مردادماه به خیل شهیدان پیوست.

به گزارش رجانیوز، امیرحسین لشکری متولد 1331 در یکی از شهرهای استان قزوین به دنیا آمد و در تیر ماه 1356 با درجه ستوان دومی خلبانی فارغ‌التحصیل شد و در یگان‌های نیروی هوایی دزفول، مشهد و تبریز دوره شکاری را تکمیل کرد، با آغاز جنگ تحمیلی به خیل مدافعان کشور پیوست و پس از انجام 12 ماموریت، هواپیمای وی مورد اصابت موشک دشمن قرار گرفت و در خاک دشمن به اسارت نیروهای بعثی عراق درآمد.

در سه ماهه اول دوران اسارت در سلول انفرادی بود و پس از آن در مدت 8 سال در کنار 60 نفر از دیگر هم‌رزمان در یک سالن عمومی و دور از چشم صلیب سرخ جهانی نگهداری می‌شد اما پس از پذیرش قطعنامه وی را از سایر دوستان جدا کردند که دوران اسارت انفرادی وی 10 سال طول کشید، امیر لشکری سرانجام پس از 16 سال اسارت به نیروهای صلیب سرخ معرفی شد و دو سال پس در 17 فروردین 1377 به خاک مقدس وطن بازگشت، و در بدو ورود به وطن لقب "سید الاسرای ایران" را از مقام معظم رهبری دریافت کرد، وی پس از سالها تحمل رنج و آلام ایام اسارت بامداد روز دوشنبه 19/5/88 در بیمارستان لاله تهران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.


*متن سخنان شهید لشکری از وقایع اسارت و آزادی خود به شرح ذیل است:ادامه مطلب...



      

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام دیروز به زیارت مزار شهید کاوه در بهشت رضا علیه السلام رفتم

 

گفتم یه مطلب در باره این شهید بزارم تا بیشتر بشناسیمش

زندگینامه شهید محمود کاوه

 
امام خمینی‌:
 جوانهای ما از خداهستند و در راه خدا فداکاری کردند وبه خدا مراجعت می‌کنند .


 زندگینامه شهید محمود کاوه
به سال 1340 ه. .ش در مشهد مقدس در خانواده‌ای مذهبی و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام ) متولد شد . پدرش که از کسبه متعهد به شمار می‌آمد ، در دوران ستمشاهی و اختناق ، با علماء و روحانیون مبارز، از جمله حضرت آیة الله خامنه‌ای (مدظله العالی ) شهید هاشمی نژاد و شهید کامیاب ارتباط داشت . وی که برای تربیت فرزندش اهمیت زیادی قایل بود . محمود را همراه خود به مجالس و محافل مذهبی و نماز جماعت می‌برد و از این راه فرزندش را با مکتب اهل بیت (علیهم السلام) و تعالیم انسان ساز اسلام آشنا می‌کرد .


شهید کاوه دوران تحصیلات ابتدایی خود را در چنین شرایطی سپری کرد .از آنجا که خواست پدرش به هنگام تولد محمود این بود که وی را در سلک صالحان و پیروان واقعی مکتب اسلام قرار دهد ،‌با علاقه قلبی و مشورت پدر وارد حوزه علمیه شد و همزمان تحصیلات دوران راهنمایی و دبیرستان را نیز ادامه داد .
با شروع جریانات انقلاب ، او که جوانی با نظاط فعال و مذهبی بود با شرکت درمحافل درسی مسجد جوادالائمه و امام حسن مجتبی (علیه السلام ) که در آن زمان از مراکز تجمع نیروهای مبارز بود .ازهدایتها و تعالیم حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی ) بهره‌های فراوانی برد و ره‌توشه‌های همین تعالیم را با خود به محیط دبیرستان و میان دانش آموزان منتقل می‌نمود .او در دبیرستان به عنوان محور مبارزه شناخته می‌شد . با علاقه وافر به پخش اعلامیه‌های حضرت امام خمینی (قدس سره) می‌پرداخت و فعالانه در راهپیماییها و درگیریهای زمان انقلاب شرکت داشت .

 


فعالیتهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی
با پیروزی انقلاب اسلامی شهید کاوه جزو اولین عناصر مؤمن و متعهدی بود که به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شهر مقدس مشهد پیوست و پس از گذراندن یک دوره اموزش شش ماهه چریکی ، به آموزش نظامی برادران سپاه و بسیج پرداخت . پس از آن برای حفاظت از بیت شریف حضرت امام خمینی (قدس سره) در یک مأموریت شش ماهه به تهران عزیمت کرد وبا شروع جنگ تحمیلی به همراه تعدادی از نیروهای خراسان به جبهه‌های جنوب اعزام شد . مدتی بعد به علت نیازشدیدی که پادگان به مربی داشت او را برای آماده سازی و آموزش نیروها به مشهد فراخواند .


نقش شهید در تیپ ویژه شهدا
به دنبال عملیات سرنوشت‌ساز نیروهای سپاهی در محورهای مختلف کردستان و همزمان با
ادامه مطلب...



      

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 

چکیده: پس از فرار آمریکایی‌ها از ایران، کاخ سفید اعلامیه‌ای به این شرح پخش کرد:«آمریکا در عملیاتی در صحرای طبس جهت آزادی جان گروگان‌های اسیر در ایران با شکست روبه‌رو شد و اسناد سری و مهمی در درون هلی‌کوپترها به جای مانده است».پس از اینکه مدت زمان کوتاهی از پخش این اعلامیه از جانب کاخ سفید سپری شد، به دستور مستقیم بنی‌صدر، که در آن زمان سمت فرماندهی کل قوا را داشت، هلی‌کوپترهای به جا مانده از عملیات آمریکایی‌ها بمباران شد و اسناد سری و مهم باقی مانده در آتش سوختند و محمد منتظر قایم ـ فرمانده‌ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یزد ـ که در منطقه از هلی‌کوپترها محافظت می‌کرد، به شهادت رسید. شهادت این سردار شجاع موجب شد که افکار عمومی جامعه به سوی طبس جلب شود : چیزی که بنی صدر از آن وحشت داشت و در مصاحبه خود سعی می کرد موضوع را کم اهمیت جلوه دهد

 

 

محمد منتظر قائم در سال 1327 هجری شمسی در یک خانواده‌ی مذهبی و کم بضاعت در شهر فردوسادامه مطلب...



      




+ بسم الله الرحمن الرحیم مسجد عمار یاسر(مشهد مقدس)برگزار میکند مسابقه خاطره نویسی موضوع:خاطره ای از سفر به مشهد مقدس و حرم مقدس رضوی ارسال خاطرات خودتان به ایمیل مسجد به آدرس:jamande_azkarevan@yahoo.com به 5 نفر از عزیزان که خاطرات آنها به عنوان زیباترین خاطرات انتخاب شود هدایایی از طرف مسجد عمار یاسر اهدا و ارسال خواهد شد 10/2/88 مصادف با میلاد با سعادت حضرت زینب علیها سلام